torsdag 6 maj 2010

Lite tankar i vardagen

Ja det är mycket man måste göra i vardgen, jobba till exempel. Jag har utbildat mig till kock och jobbar nu på en Herrgård i Värmland som kock, det är ett spännande yrke men också ett mycket krävande sådant, då det är tungt, stressigt och det är belagt med dåliga arbetstider. Det finns liksom inga ramar för att misslyckas en dag, då får man missnöjda kunder och det skadar indirekt stället man jobbar på så man måste vara pigg, alert och uppfinningsrik varenda dag som man är på plats. Men man får utlopp för sin konstnärliga ådra, man kan smycka sina tallrikar, måla sina paletter liksom med maten då man ju också äter sin mat med ögat. Jag har valt rätt yrke och jag har haft turen att få ett jobb i dessa svåra kristider som vi lever i just nu och då kommer jag också in på ett annat hett ämne just det att vi närmar oss val igen och nu är det ju viktaigare än vanligt att välja rätt parti för att styra upp Sverige på rätt köl igen och för att våga stå upp emot vissa beslut i EU, för mig finns det bara ett parti som just nu säger sin mening och dem proklomerar jag ofta och gärna om och jag vill att alla skall få förståelse för deras tankar även om de sedan inte väljer att rösta på dem så tycker jag att man skall ha tagit in deras budskap för att kunna välja dem eller välja bort dem. Så ännu en gång tänker jag skicka ut er på deras hemsida: www.piratpartiet.se
Många tror att detta parti står för piratkopiering och sedan vet man inget mer, men faktum är att det här partiet värnar om vår frihet, en frihet att uttrycka oss i ord, skrift och bild utan att bli förföljda för den sak skull och de lyfter fram saker som andra bara nickar bort, de tänker på den lilla människan vilket är det viktiga i politiken samt att de värnar om våran framtids kunskapssamhälle, om internetanvändandet och mycket, mycket annat som i slutänden är väldigt viktigt för oss alla. Hoppas att jag gett er ett intryck som gör att ni går ut och läser vidare om PP. Inget att förlora, bara att vinna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar